Monday, October 25, 2010

~ hari yang sangat sengal ~

~ muke budak yang sedang dalam kebosanan ~
hahaha.. aku tatau laa kenapa dengan hari ini.. macam2 perkara yang terjadi.. aku pergi ke kelas macam biasa pada pukul 8 pagi laa kan.. setibanya aku kat kelas, aku merasa kan, diri aku tak seperti biasa.. aku kelihatan agak blurr semasa Cik Nabilah sedang mengajar di hadapan kelas.. nak kata mengantuk, tak pulak rasa nya, sebab, semalam, aku tidur awal kott.. hahah.. aku ingat kan, aku sorang jee yang blurr2 mase tu.. rupa2 nya, ramai gak laa kawan2 aku same macam aku.. bila Cik Nabilah memberikan tugas, mule laa aku mengeluh.. konon banyak kerja.. ( sape suruh tak siapkan awal2 ) hahah.. bilee tamat jee waktu kelas, aku berjalan menuju ke cafe, bertemankan Mashitah dengan tujuan untuk makan, memandangkan perut ku ( bathnunn ) sudah mencipta pelbagai jenis lagu.. ( ape lagii kan kalau bukan makan ) ngee.. semasa aku sedang leka menjamu selera sambil bergosip bersama Mashitah, tiba2 aku terdengar satu suara yang agak menggerunkan kami berdua.. hati ku bergolak dan menggesa untuk aku ketawa.. lantas aku dan Mashitah ketawa bagai hendak pecah perut.. aku tak dapat nak tahanl diri daripada untuk terus ketawa.. sehingga muka ku bertukar menjadi merah.. hahah.. rupa2 nya suara itu datang nya daripada seorang pelajar antarabangsa yang sedang menyapa rakannya yang baru sahaja tiba di meja mereka.. hahahha.. kami sangat malu apabila menyedari seseorang sedang memerhati ke arah kami.. mungkin kami ketawa kuat sangat kott tadi.. hahaha.. biar lahh.. peduli hapee ! ngeng ! setelah habes nya kelas kedua, aku terus melangkah ke surau.. setibanya aku di surau, mata ku melilau mencari 'port' untuk tidur.. ngee.. ini laa rutin harian aku.. hahah.. aku tidur punya tidur, tiba2 aku terjaga pada pukul 1.50 petang.. ALAMAK !! kelas laa.. tak sempat nak solat.. kelam kabut laa aku dokk ciap2 nak pergi kelas.. ngee.. ikut kan, plan aku, pukul 1.30 petang, aku bangun, amek wudhu' dan solat.. tapi.. hari ini bolee terlajak pulak..nasib baik kelas hari ini tak membosankan.. habis jee kelas ini, aku terus melangkah pulang ke rumah.. jalan punye jalan, da keluar kolej pulak tu, tibe2 jee hujan turun.. kalau renyai2 tu okeyy lagii laa kott.. neh takk.. makin lame, makin lebat.. aduhh ! macam mane ekk.. hati aku mula berkata, ini laa padah nyee 1 hari kau dokk gelakk kan orang.. hurm.. tapelaa.. aku ambil keputusan untuk menuruskan perjalanan sehingga sampai ke rumah.. basah kuyup laa aku.. huwwaaa.. kepala pulak da mule rasee pening2.. JANGAN LAA demam... please !

No comments:

Post a Comment