Monday, February 21, 2011

POKOK KEKABU :))


hye korang.. :))
korang tahu tak pokok kekabu??
mesti korang tahu kan..
aku jee yang tatau..
hahahah..
aku tahu name die..
but, aku tatau macam mane rupe die..
mase aku drive dalam perjalanan ke umah pengantin,
aku ternampak something yg putih2 tergantung atas pokok..
aku menjerit laa..
aku tanye ibu aku, ape benda tuhh..
ibu aku ckp, itu laa pokok kekabu..
rupe2 nye, benda putih yang aku nampak tuhh, kekabu yang dah masak..
pehhh ! unik gilee..
serious aku tak pernah tahu sebelum neyh..
cetek nyee laa hai ilmu aku ekk..
hahahah..
terus aku cakap kat ibu aku yang aku nak buah kekabu tuh..
ibu aku cakap, nanti, nak balik, kite singgah..
nasebb baekk laa tuan punye pokok tuhh, sedara mara nenek aku jugakk..
tadelaa malu sangat nak mintak..
hahahaha..
lepas pergi pantai tuhh, aku ajak atok aku pergi tempat pokok kekabu tuhh sekali..
atok aku okey jee..
aku ikot jelaa belakang kereta atok aku..
terlupe jalan laa pulak..
heee~
bile dah sampai sane, aku nampak laut laa pulak..
terus aku pergi laut dulu..
hilang sebab utama aku datang situ..
hhahaaa..
bile dah puas aku ambil angen kat situ, baru laa aku masuk rumah tuan pokok tuhh..
beshh laa kan diaorang..
rumah dekat gilee dengan laut..
boleh buat BBQ malam2..
ahakss !
tuan rumah tuhh cakap, ehh ! boleh2.. ambil laa.. banyak pon tapee..
tatau laa kalau die perli aku kee kan..
hahahaha..
aku wt bodohh sambil tersengihh jelaa..
ngee~
bile aku dah ambil buah kekabu tuhh, kitaorang pon balik..
kebetulan, tuan rumah tuhh pon nak kuar,
pergi umah anak die..
rezeki aku laa kan, die belum pergi lagi..
hehehhee..  :))
kat sini, ade laa sikit gambar yang aku sempat ambil..  :p

angen sangat kuat ! hehhe..
kami sahajee..  :))
kekabu yang dah masak..   :))
buah kekabu muda, buah kekabu yang dah masak & buah kekabu yang dah busukk  :))

heheheh.. okey.. abehh daa..
banyak gak yang aku belajar sepanjang hari tuhh..
walaupun, 1 hari jee aku dapat bersama diaorang,
aku tetap rase seronokk..
sebab, mase yang suntuk tuhh, kami habeskan same2 dengan macam2 activity..
at least, rindu aku dekat diaorang dah berkurang..
betol tak??
hehhehe..
okey laa..
papai semua ! <3 <3

No comments:

Post a Comment